Συμβουλές για τη μελέτη στο σπίτι

Τα σχολεία ξεκίνησαν και φέτος και με βαριά καρδιά αποδεχτήκαμε μαμά και γιός (για διαφορετικούς λόγους ο καθένας) τη μοίρα μας και ο κανακάρης μου άλλαξε δασκάλα και έχει την κυρία Βάσω στην Τρίτη Δημοτικού. Αναμένουμε τον καιρό που θα περάσει και θα μας δείξει πώς θα κυλήσει η συνεργασία μας αυτή τη χρονιά με την καινούργια δασκάλα και αισιοδοξούμε!

http://on.fb.me/1uCGqZb
Κατά τη διάρκεια του απαραίτητου ξεκαθαρίσματος των χαρτιών (όχι δεν έχουμε τελειώσει ακόμη, ελπίζω όμως σε ένα καλύτερο μέλλον!) βρήκα ένα φυλλάδιο με συμβουλές για τη μελέτη στο σπίτι, που μας είχε μοιράσει πριν δύο χρόνια στην Πρώτη Δημοτικού η αγαπημένη μας κυρία Πέννυ σε συνεργασία με την κυρία Ειρήνη (την δασκάλα που είχε το άλλο τμήμα της τάξης και με την οποία συνεχίζουν την εξαιρετική τους συνεργασία και φέτος αναλαμβάνοντας ξανά για δύο χρόνια τα πρωτάκια του σχολείου μας).
Ακολούθησα τις συμβουλές και πραγματικά είχαμε πολύ καλά αποτελέσματα, ο Άγγελος διαβάζει εδώ και δύο χρόνια χωρίς βοήθεια συνήθως και χωρίς γκρίνιες (εντάξει καμιά φορά με «πρήζει», αλλά είναι μέχρι ν΄αρχίσει τη μελέτη!)
Επειδή λοιπόν προσωπικά βρήκα τις συμβουλές εξαιρετικά χρήσιμες, τις μοιράζομαι σήμερα μαζί σας:

http://on.fb.me/1m4gJ3E

Κατά την ώρα της μελέτης απαιτείται απόλυτη ησυχία. Συμφωνήστε με το παιδί σε ποιο χώρο του αρέσει να διαβάζει. Εννοείται πως δε θα υπάρχει εκεί ανοικτή τηλεόραση ή άλλα μέσα διάσπασης της προσοχής του.
Αν διαβάζει σε κοινόχρηστο χώρο τότε πρέπει όλοι να δείχνουν τον απαιτούμενο σεβασμό.
Να είστε θετικοί απέναντι στην ώρα της μελέτης.
Σωστός προγραμματισμός και οργάνωση:
Απομακρύνετε ό,τι δεν έχει σχέση με την εργασία του.
Ξεκινήστε τη μελέτη με ηρεμία (όχι απότομη μετάβαση από το παχνίδι στην μελέτη).
Βοηθήστε το να βάλει σε μια σειρά τις εργασίες του-να φτιάξει ένα πλάνο διαβάσματος.
Αφού ξεκινήσει τη μελέτη, εσείς απομακρυνθείτε.
Κάντε τις πιο ήσυχες δουλειές σας την ώρα του διαβάσματος του παιδιού. Είναι καλό να σας βλέπει κι εσάς απασχολημένους, γιατί έτσι ηρεμεί.
Συμφωνήστε από την αρχή μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο κατά την οποία το παιδί θα διαβάζει. Φτιάξτε το πρόγραμμα της μελέτης και μείνετε αυστηροί στην υλοποίησή του.
Να είστε σύμβουλοι.
Ενημερώστε ότι είστε διατεθιμένοι να βοηθήσετε, περιοριζόμενοι όμως στο ρόλο του συμβούλου, δηλαδή βοηθήστε το παιδί να κατανοήσει την εργασία-αν χρειάζεται-δουλέψτε μαζί σ’ ένα παράδειγμα, συζητήστε ιδέες.
Όταν το παιδί φτάσει σε αδιέξοδο κάντε ερωτήσεις που το οδηγούν στην απάντηση. Μην του τη δίνετε έτοιμη.
Ενθαρρύνετε το παιδί να σας διδάξει, προσποιούμενοι άγνοια. Κάντε του ερωτήσεις «πώς;», «γιατί;» κλπ. Μείνετε πάντα σε επίπεδο κατώτερο απ’ αυτό του παιδιού σας, μη δίνετε απαντήσεις στο λεπτό πριν προλάβει αυτό να σκεφτεί.
Με τη συνεχή παρουσία σας δίπλα του-διορθώνοντας, βελτιώνοντας, υποδεικνύοντας-πετυχαίνουμε ακριβώς το αντίθετο απ’ αυτό που θέλουμε: του διδάσκουμε την αποτυχία, το πόσο ανίκανο, αναποτελεσματικό και ανεπαρκές είναι.
Συζητήστε τα λάθη του.
Μην το περνάτε από συνεχείς δοκιμασίες. Πολύ συχνά τα παιδιά δείχνουν τον κακό τους εαυτό επειδή βαριούνται ή πεισμώνουν. Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι θα είστε ελαστικοί.
ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ! Ενθαρρύνετε το παιδί σας ώστε να νιώσει πόσο ικανό είναι και πόσα πράγματα μπορεί να καταφέρει.

Καλη σχολική χρονιά!

Σχόλια